Blå bandet borde få lika mycket uppmärksamhet!


Hej!

Jo, jag tänkte på det här med rosa bandet. Det är ju jättebra att det får en så stor uppmärksamhet så att bröstcancerfonden kan få pengar till forskning osv. Men det blå bandet då? Det blå bandet är nästan som bortglömt!

Det är minst lika många män som drabbas av prostatacancer & t.o.m dör, som det finns kvinnor som drabbas av bröstcancer & dör. Jag menar det rosabandet har sina små rosetter som säljs i pricip i varje affär, rosa bandet har galor av olika slag där de får in flera tusen kronor! Det finns affischer, klistermärken, julgranar, loggor ja i princip allt! Som symboliserar ROSAbandet och som bidrar med pengar till bröstcancer forskningar osv! Av det blåa bandet finns det nästan ingenting! Det tycker jag är skandal minst sagt! Varför är det blåbandet så nerhyschat? Man varken ser eller hör något om det blåbandet, medans man ser och hör om det rosabandet överallt & då menar jag verkligen överallt!

En tankeställare:
Prostatacancer drabbar 10.000 män varje år och cirka 2.500 dör. Varje år får svenska kvinnor diagnosen bröstcancer, cirka 1.500 dör av bröstcancer varje år.

Jag tycker att vi ska kämpa för att det blåbandet får lika mycket uppmärksamhet som det rosabandet!

Vad tycker du? Kommentera här om du håller med mig!
Publicerat: 2010-01-09 @ 16:56:36


1 kommentarer
Postat av: Anonym

oj jag visste inte ens att det fanns ett blått band! Håller absolut med dig!

2010-01-10 - 19:26:06 |

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0