Om en dröm och pärlor ♥

Hej!

Jag kom på att det är den 1.a Juli idag! Tänk vad allting går FORT! Snart var det en månad sen vi sjöng om studentens lyckliga dagar. Det är helt sjukt, häromnatten drömde jag att klassen satt i ateljén som vanligt, vi målade eller ah vi pratade skit mest, som vanligt. haha! Rupeck var i sitt esse och skrattade så det ekade i hela salen. Sen vaknade jag plötsligt av en konstig känsla - jag kom att tänkta på, vi kommer aldrig mer att sitta i ateljén tillsammans allihopa igen och skratta och prata skit. Aldrig mer kommer vi att höra Mats ryta på oss när vi gjort något dumt. Känslan jag fylldes av var så overklig och äcklig att jag ville börja gråta. Och som vi svor och spotta över både skolan, klassen och våra målningar ibland...tänk vad konstigt det kan vara, att det man helst ville slippa var det som kom att vara det man saknar så otroligt. Gemenskapen. Vi. Våran Mats. Jag glömmer aldrig när han talade när vi fikade med klassen för sista gången, hans ögon var glansiga utav tårar som fyllde hans tårkanaler och hans röst darrade. Våran underbara söta lille Mats. Åh, jag saknar er, jag saknar oss.

Somsagt, det var första Juli idag. I helgen är det marknad i byn där jag bor. Alltid lika nostalgiskt, tyvärr så är det samma skit som säljs varje år. haha. Häromdagen satt kusinvitamin och jag å pärlade, trädde pärlor på trådar som drev oss till vansinne när det inte blev som vi ville. Men sakta i backen, vi gav minsann inte upp. hö hö hö. För armband blev det och åhhh så vackra dom blev. Hihi!



Idag ska jag baka biskvier med kusinvitamin och älsklings kusinvitamin, äsch vi kallar båda två för mina kusinvitaminer. hihihi! Sen ska jag laga lite mat också, lax blire idag. mumsilimums! Min lilla hundkompis har lite ont i tassen idag, hon haltar å har sig. Hon är ledsen och det gör mig ledsen. Stackars min lilla hundkompis, vad kan hon ha gjort med sin lilla tass. Jag får avvakta å se om det blir bättre/sämre, i "bästa" fall har hon bara sträckt sig eller nåt. Vi får hoppas på det bästa! ♥
Publicerat: 2010-07-01 @ 14:47:56


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0