Nu ska mitt kök få dofta krämbullar & chokladtryffel ♥

Hej!

En intensiv vecka har det varit. Har ju varit på arbetsförmedlingen, varit hos Ann i tre dagar i rad, åkt en massa bil och varit med alla småkusiner överallt och ingenstans typ. Men nu ska jag äntligen ägna mig åt lite bakande igen. Jag ska äntligen testa min Kitchen Aid maskin, min nya röda köksmaskin som jag fick i studentpresent! Jag har velat ha en sån hur länge som helst och äntligen fick jag en! Ni anar inte hur otroligt glad jag är. Jag fick även 6 nya receptböcker med mycket smarriga saker som ska testas på att bakas såklart.

Idag blir det en chokladtryffelpaj och krämbullar m. vaniljkräm och färska jordgubbar i. Chokladtryffelpajen kommmer ifrån en utav mina nya receptböcker, men krämbullarna med jordgubbar i är mitt egna recept. Mumsigt! ♥ Idag var pappa och jag ute på en bilfärd, jag köpte mig ett UV-filter till kameran och en putsduk till linsen. Bra skit! Nä nu måste jag ner å baka! Hiihi! Ha en underbar eftermiddag! ♥


En sån här fin köksmaskin har jag fått! Wiiiie! ♥
Publicerat: 2010-06-20 @ 17:00:24


2 kommentarer
Postat av: ANNELI BERGMAN

Skriv gärna ut receptet, krämbullar med jordgubbar i! Det låter så himla gott att jag vill prova det! :P Föresten, är det svårt att baka det?



KRAM!

2010-06-20 - 20:15:06 | URL: http://annelibergman.blogg.se/
Postat av: svar till Anneli Bergman:

Jajemen. Jag skriver såklart ut receptet. Jag har planer på att skriva ut det redan imorgon :) Dom är verkligen suuuupersmarriga! Sommriga och otroligt läckra! <3 Nej dom är inte svåra att baka, bara man kan baka bra jäsdegar. Får man till en bra deg så är det lätt som en plätt sen ! :D

2010-06-20 - 21:24:36 |

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0