Om försvunna fästmän & pannpussar

Hej!

Nu är det sissådär en två timmar sedan jag kysste min Marcus hejdå när han skulle vidare till bygg och jag upp till en liten skrubb i skolan för att skriva ett missat engelskaprov. Och ja, jag saknar honom redan.


I helgen låg vi å sov, tätt intill varandra som vi brukar. Jag vaknade tidigt utav att han hostade min sjukling. Han gick upp från sängen när jag sömningt frågade var han skulle. När han svarade att han bara skulle snyta sig men att han snart kom tillbaka så kunde jag somna igen. Några timmar senare vaknade jag igen men till min fasa upptäckte jag att Marcus inte låg i sängen. Jag blev lite frustrerad, för jag älskar att vakna på morgonen och se att han ligger där brevid mig och att sen krypa tätt intill honom och känna hans doft, det är betryggande må jag säga.

Men nu var han inte här. Jag lyfte på täcktet för att försäkra mig om att han verkligen var borta, eller i själva verket var det väl för att kolla så att han inte var borta. Men det var han, borta. Jag steg upp, tog på mig den röda mjuka morgonrocken och började leta efter min försvunna fästman. Toaletten - ingen fästman. Sovrum nr2 - ingen fästman. Köket - ingen fästman. Han var borta. Nu blev jag orolig och letade förtvivlat efter min Marcus. Jag fick syn på hans mor och frågade. Jag fick till svar att min Marcus bara var och jagade fågel.

Phu! Dåså. Han var borta, men inte borta borta. Men jag blev ledsen, för jag fick ingen pannpuss och han sa inte att han gick. Så jag surade hela morgonen tills han kom hem då jag muttrade surt att - 'varför väckte du inte mig, 'varför sa du inte hejdå, och varför fick jag ingen pannpuss?'. Till svar fick jag 'Men älskling jag ville inte väcka dig, du sov ju så gott' och så gav han mig en puss och även min panpuss och jag fick ett fånigt leende på läpparna. 'Jag älskar dig' sa jag. 'Jag älskar dig också älskling' sa min Marcus.

Jag älskar honom. Så förbannat mycket också.

Publicerat: 2010-05-18 @ 10:13:46


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0