Om studentskiva & studentbufféer

Hej!

Långhelgens sista dag - imorgon blir det skola igen. Nu är det inte långt kvar till stundenten, det ska bli så underbart! På min och Marcus studentskiva kommer vi vara många, vi är cirkus lika många släktingar på hans sida som på  min sida, så folk blir det vill jag lova! Vi ska ha sol, jordgubbar, skrattande småkusiner, blommor, ballonger, musik, piñata, glada miner, bubbelläsk och go mat! På tal om mat - ni som tar studenten, vad ska ni bjuda på?

Min älskling å jag ska bjuda på följande:
· Kallskuret - pastrami, kalkon, skinka & kyckling.
· Potatisallad
· Olika grönsallader
· Grillat - vi kommer att sätta upp x antal grillar, så får var och en grilla ex. den korven el. den köttbit man vill ha.
· Fruktbuffé - ananas, houngsmelon, jordgubbar, päron, physalis, vindruvor, vattenmelon, apelsin m.m.
· Painriche & annat gott bröd
· Läsk, saft, kaffe, te
· Jordgubbstårta
· Goda & mumsiga bakverk

Sen kommer vi även att ha en piñata! ♥ Så att barnen kan få lite karameller och ha skoj! En piñata hade vi alltid på Lillebrors födelsedagar i Chile när han va liten! :) För er som inte vet vad en piñata är, klicka här.

För er som inte vet rikigt vad ni ska bjuda på - gå in här så kanske ni blir inspirerade till eran studentskiva. Jennie som driver bloggen Kalasgott har lagt upp en videoblogg där hon lagar en studentbuffé :)
Publicerat: 2010-05-16 @ 21:13:48


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0