Besök hos djurdoktorn, mat på Voda & kaffe hos farmor ♥

Hej!

Nu ligger jag å min lilla hundkompis i sänge å myser. Det gick bra hos veterinären idag. Vi såg ingenting på röntgen och vi hittade inget annat heller. Så nu ska Moa få antibiotika i 10 dagar framöver å går det inte över så blir det nog en sterilisering - det skulle dock kosta 4500:- om det inte skulle gå på försäkringen. . . å dom pengarna har inte jag, vilket känns skit! För tänk om det nu inte skulle gå på försäkringen.. då står jag där å kan inte betala (?)

Personalen på djurkliniken kunde tydligen inte svara på om försäkringen skulle täcka dom kostnaderna eller inte isåfall, det skulle man få reda på när livmoderna å hela paketet var ute. OM livmoderna skulle va "sjuk" så skulle försäkringen täcka men annars inte... ööö? Man tycker ju dock att det borde gå på försäkringen eftersom att det är veterinärerna som har sagt och rekomenderat att vi borde operera för att verkligen va på den säkra sidan men nähe? Skumt.ja.

Efter veterinären idag lunchade vi på Voda. Mums! Jag åt deras fisksoppa med lax, kräftstjärtar å aioli, pappa åt sushi och mamma åt scampi fritti med ris å wokade grönsaker. Maten smakade skiiiitbra! Gott gott! Efter Voda hälsade vi på min söta lilla farmor en stund. Drack lite kaffe å hade det allmänt bra. Tror aldrig min lilla hundkompis blivit så full i magen som hon blev hos farmor idag! Farmor hade gett henne en hel smörgås och en massa falukorv utan att jag såg. Men Moa klaga ju inte direkt ;) haha! Bajsa fick hon däremot göra mer än vanligt sen på kvällen. Så kan det gå!

Nu ska're mysas! puss.hej.
Publicerat: 2010-09-15 @ 21:48:21


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0