Röntgen & ultraljud.

Hej!

Då har jag pratat med veterinären. Lät som en livmoderinflammation tyckte hon å det var det jag var rädd för. . .låter inte alls bra i mina öron. Så nu har jag bokat tid hos veterinären imorgon, då ska vi röntga och köra ultraljud på min lilla hundkompis. Så nu får alla hålla tummarna och hoppas på det bästa!

För övrigt så har jag hittat massor med nya goa recept, jag har sökt jobb och jag är fortfarande sjuk.
Ha en bra dag allihopa! puss.
Publicerat: 2010-09-14 @ 16:01:40


6 kommentarer
Postat av: Sofie

Åk INTE till Skövde djurklinik bara! De är totalt värdelösa! Åk direkt till Skara i så fall.. Där vet de i alla fall vad de sysslar med.. Tror att jag har skrivit i bloggen om Ester va? Annars så kan jag berätta den historien för dig nån dag..



Har opererat bort livmodern ifrån Ester också pga det.. :/

2010-09-14 - 22:25:10 | URL: http://sofierikson.zoomin.se
Postat av: svar till sofie:

Jasså?



Har varit där två ggr och jag tycker att dom har varit bra. (?)



Vad va re ni inte tyckte om i skövde?

2010-09-15 - 21:34:03 |
Postat av: Sofie

För det första så drog veterinären Esters höft ur led utan bedövning. Sen sa han att det troligen var en sena som höll ihop hela höften som blev kortare och kortare för att höften hela tiden hoppade ur led varje gång hon tog ett enda steg. Sen var han jävulskt otrevlig mot Mamma och elak mot hunden. Så nej, vi åker inte dit igen.



Vi kollade snabbt upp vad andra tyckte om Skövde djurklinik och det var då inga roliga historier ska du veta. Vi frågade bland annat Agrias ombud här i Skövde och andra som hade varit där och här är endast några fina exempel, har fler som jag vet men orkar inte skriva alla. En hund fick de operera om 3 gånger för att de inte lyckades med det de skulle. På en annan skulle de operera ut livmodern(enkel operation i grunden men tydligen svinsvår för dem) de fick inte ut hela så att hunden hade ännu ondare efter operationen än innan. Båda dessa hundarna åkte de in med till Skara sen och de bara skakade på huvudet, sövde hundarna och rättade till alla dessa misstag som gick. Den hunden som redan hade blivit opererad 3 gånger gick inte att rädda.



De är kort sagt endast ute efter pengar så de bokar gärna in operationstider trots att de kanske inte behövs och sånt.



Btw, i Borås konstaterades det att Ester bara hade en muskelsträckning/lårkaka så hon fick äta antibiotika i 15dagar eller nått och sen var hon frisk. Då röntgade de exakt hela hunden för att kolla om de hittade nått. Märkligt med den där senan va..



Förstår du varför vi inte åker till Skövde djurklinik längre? Såvida du inte åkte till den som ligger ute vid Bilia?

2010-09-16 - 09:40:50 |
Postat av: svar till sofie:

Urk å usch då!



De veterinärer vi har haft där har varit bra å snälla mot djuren iaf.. men sånna misstag som me senan, alla operationer å sånt - INTE ACCEPTABELT!!



Blir det operation blire Skara isåfall. Tack för upplysningen! <3

2010-09-16 - 13:47:38 |
Postat av: Sofie

De var kanon när Åke hade kliniken, vi har haft flera hundar som har blivit opererade där också men efter förra sommaren tror jag det var så gick ju Åke i pension och då tog de nya ägarna över. Så all personal som fanns kvar efter Åke sa upp sig efter ett halvår, de stod inte ut med att se alla djur och ägare lida så..

2010-09-16 - 14:54:54 |
Postat av: svar till sofie:

Usch då... så re kan gå.

2010-09-16 - 21:20:13 |

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0