Barn som vill byta kön

Hej!

Sitter här i soffan tillsammans med Simon & Gunilla å kollar på "Barn som vill byta kön" - en dokumentär om barn som föds som flicka/pojke men vill vara det motsatta könet. De klär sig och beter sig precis som en utav det motsatta könet. De får börja ta hormoner innan dom kommer in i puberteten om dom vill. Hur tänker man som förälder? Jag menar, hur reagerar man egentligen när tex. ens flicka plötsligt säger att -mamma jag vill bara en pojke. eller -mamma, jag är en pojke.? Och hur berättar man för sin flickvän sen att man egentligen är en tjej själv? Hur berättar man det? Hur reagerar flickvännen/dejten då?

Åh, det här blev knasigt. Hur skulle du reagera om din pojkvän/flickvän plötsligt säger att hon/han egentligen är av det motsatta könet? Jag vet inte riktigt hur jag skulle reagera faktiskt...

Vad tycker ni om det här?
Publicerat: 2010-03-02 @ 20:43:07


2 kommentarer
Postat av: Sofie

hihi! Jag vet redan att F är pojke i allra högsta grad! ;) Men lite läskigt är det allt! Tänk om det är tvärt om då, att föräldrarna inte vill haen tjej/kille så att de ger barnet hormoner utan att ungen vet om det. Hur blir det då?

2010-03-03 - 08:38:45 | URL: http://sofierikson.zoomin.se
Postat av: svar:

Sofie, du krånglar bara till det ännu mer.



Men en sak som är säkert e ju att om förldrarna ger hormoner till sitt barn för att vilja ha ett barn av andra könet, då är det ju jättehemskt! Ohumant på alla sätt och vis! :o

2010-03-03 - 10:59:44 |

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0