Om min bästa vän.

Hej!

Det här har varit bland de värsta dagar i mitt liv. I onsdags åkte vi in till djursjukhuset för att göra ett ultraljud på min lilla kompis. Det visade sig att hon hade cystor på äggstockarna och man beslutade att hon skulle opereras för att förhindra en livmodersinflammation. Så min lilla kompis blev inlagt på sjukhuset för operation. Efter operationen ringde veterinären och allting hade gått bra och man sa att hon höll på att vakna upp, att hon var lite kall men att man hade värmt upp henne. Skönt att operationen hade gått bra tyckte jag.

Vid halv nio på kvällen ringde veterinären igen och läget var kritiskt, min lilla kompis hade fått en infektion, hon var svag, hade hög puls, hade blodig diarré och man visste inte om hon skulle klara natten. Hon låg m. antibiotika och dropp. Mitt hjärta gick sönder. Veterinären lovade att ringa vid tio igen för att uppdatera mig på info. När veterinären ringde vid tio hade min lilla kompis varken blivit bättre eller sämre. Läget var fortfarande kritiskt. Vet. lovade att ringa om hon skulle bli sämre annars skulle hon ringa kl. 7 på morgonen igen. Min vän skulle få ha en sköterska hos sig hela natten. Den här natten sov jag inte många timmar.

Kl. var 7 på morgonen och veterinären ringde igen. Moa hade blivit bättre men de kunde inte lova någonting, de skulle ta prover på hennes värden och sedan ringa mig igen. Moa var fortfarande svag. Runt ett tiden på dagen ringde vet. min vän var stabilare, men hade bleka slemhinnor, hon hade lågt blodsocker och hade förlorat blod via tarmen. Veterinärerna misstänkter att det var smärtstillandet som orsakat tarm/blodbesvären och att min vän kanske inte tålde det så de skulle vara försiktiga med smärtstillandet. Min vän får nu inte komma hem på 2-3 dagar sas det. Hon ligger fortfarande på sjukan m. antibiotika å dropp & jag är fortfarande miiiinst lika orolig och ledsen. Vill bara att min bästa vän ska bli frisk och komma hem nu :( Nu är det bara att hålla alla tummarna som finns! ♥
Publicerat: 2010-12-02 @ 20:50:08


2 kommentarer
Postat av: Ellinore

åh...:( Nu håller jag verkligen tummarna! Stackare.. "/

2010-12-02 - 21:56:52 | URL: http://elliesdiary.blogg.se/
Postat av: svar till ellinore:

Tack Elli <3

2010-12-02 - 22:47:55 |

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0