Ämnet är relationer

Hej!

Här sitter jag, hemma ifrån skolan igen, pga min mage. Sitter dessutom å försöker att komma på vad jag ska skriva/prata om på nationellaprovet. Jag har tänl, tänk å tänk i tre dagar nu och jag kommer inte på ett smack! Åh, det här stressar mig något enormt. Det måste lixom vara inne idag, senast ikväll.

Ämnet är 'relationer'. Relationer, något vi har/möter varje dag; ändå ett så svårt ämne. Vad ska jag prata om egentligen? Är det någon som har något förslag var då vänlig och berätta.

suck. . .
Publicerat: 2010-04-12 @ 12:06:49


4 kommentarer
Postat av: ANNELI BERGMAN - Nå drömvikten!

Personerna runt omkring dig kan du prata om. Hur viktigt är det att ha en relation med en människa? Hur ska man bete sig i en relation? Vad för relationer finns det? Och så vidare..



Vet inte hur exakt uppgiften är.. Du kan välja en person i din omgivning som du har en relation med.. Någon i din familj, din pojkvän, din hund, din pojkväns föräldrar, dina kompisar..



Sen kan du välja/berätta om dessa relationer.. Om man har starka band i relationen.. Hur mycket kan man lita på en person i en relation? Hur mycket relationen betyder för en.. Om en av dessa relationer har gjort så man ändrar lite på sig..



Jag hoppas att det blir lite lättare att komma på hur du ska skriva/prata! För detta är något som jag skulle ha pratat/skrivit om!



KRAM!

2010-04-12 - 17:50:02 | URL: http://annelibergman.blogg.se/
Postat av: Svar till Anneli Bergman:

Tack för alla tips!



Nu är jag äntligen klar med skiten! ;) Jag var ute å gick med hundarna förut och kom på att fy fan va gött det är med hundar. och då kom jag på vad jag skulle prata/skriva om - människans relation till djuren- SÅKLART!



Så så blev det! Så nu känns det såååå skönt! :)

2010-04-12 - 17:56:46 |
Postat av: Sofie

Jag skrev också om djur, typ min relation till mina djur, framförallt hästarna och sen skulle man ju dra en parallell till texthäftets texter och då valde jag en som gillade amerikanare;) Bilarna alltså! Så inledde jag med och avslutade med "Det är inte bara en hobby - det är en livsstil" Fick VG+ på hela nationella och MVG på den muntliga delen så Sylvia gillade det iaf;)

2010-04-12 - 21:55:00 |
Postat av: Svar till Sofie:

Haha gött ju! Får se hur det går för min del ;)



redovisar man inför hela klassen eller?

2010-04-12 - 22:39:27 |

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0