Kyndelsmässodagen.

Hej!

Som ni vet så har jag Dagens namn här på bloggen. Idag stod det Kyndelsmässodagen under Dagens namn. Nu kanske ni undrar, vad i hela friden är det för dag? Ja, det visste inte jag heller förens jag googlade fram det. Så här nedan kommer en beskrivning från wikipedia vad Kyndelsmässodagen är för något:

Ur Wikipedia.

Kyndelsmässodagen, Jungfru Marie kyrkogångsdag, Herrens frambärande i Templet, är en festdag i kyrkoåret ägnad minnet av hur jungfru Maria 40 dagar efter födelsen bar fram Jesus i templet. Den iakttages av de flesta kristna samfund, och är en av de äldsta kristna festdagarna.

Om ni vill veta mer om denna dag, klicka här.  Ja, man lär sig något nytt varje dag! ^^
Publicerat: 2010-02-02 @ 16:02:41


1 kommentarer
Postat av: elin hallman

sv: Jaa supergott :D

Jag får nog testa göra det, låter som det hade vart gott! :)

2010-02-02 - 16:03:35 | URL: http://elinhallman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0