Kennelbesök - Liian´s -

Hej!

Då har jag varit & hälsat på Lii, Malin & hundarna på Liian´s kennel. Ja vad ska jag säga? Jag gillar dom! ♥

Påväg dit var jag supernervös, jag trodde verkligen att vi aldrig skulle komma fram. Till slut fick Marcus säga till mig på skarpen när jag satt & : "Vi kommer aldrig komma fram!" "Tänk om vi missar avfarten!" "Vart är den där avfarten nu då?" "Avfarten?" "Avfarten" "AVFARTEN!!"

Men, all denna nervositet i ONÖDAN! Vi kom fram till slut och där möttes vi av en glad bullmastiff tik vid namn Olga. I en hundgård hoppade två glada röda valpar & i den andra hundgården tittade frallorna och en lhasa apso nyfiket på oss. Uppe på verandan till huset stod Lii & Malin för att hälsa oss välkomna! Väl inne i huset möttes vi utav ytterliggare två vovvar, en fralla & en bulle! Två timmar runt köksbordet fyllt med bullesnack & allt annat mellan himmel och jord följdes tillsammas med supergott kaffe och alla mysiga hundar! ♥

Innan vi åkte hem hälsade vi på bullarna i hundgården och Lii´s superstora engelska mastiff Corvette. Sedan sa vi hejdå till Lii & hundarna och åkte iväg med många positiva intryck!


Fick tyvärr inga bra bilder på hundarna, men här är iaf. Olga!


Så, vad tycker jag nu om Liian´s kennel?

Lii & Malin var jättetrevliga och enkla att ha å göra med, vilket var underbart skönt! Hundarna var mysiga, fina och trevliga! OCH det bästa utav allt, rasen bullmastiff var preciiiis som jag hade förväntat mig vilket kändes suuuperbra! (Storleken var det ända jag hade fått fel uppfattning av, dom var betydligt mindre än jag hade förväntat mig) Helt underbara hundar! Det känns superskönt att jag fått rätt bild utav bullmastiffen och inte hade målat upp någon bild av rasen som var helt waaay fel!

Äntligen har jag hittat en ras som verkligen klickar!
Publicerat: 2010-01-24 @ 00:40:12


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0