En bra morgon!

Hej!

Måste bara få tala om att idag på morgonen så kändes det jättebra att gå upp.
Jag tänkte inte på den mystiska stjärnan när jag vakna, som var det sista jag såg innan jag somna. Jag tänkte inte på att jag skulle till skolan. Jag tänkte inte på hur kallt det var ute. Och vet ni varför?

Jo, jag steg upp med en sol som sken in i rummet! Solen värme hela mig, mitt humör va kanon, solen hade gjort huset sådär mysigt varmt som det blir på sommaren. När jag skulle gå ut för att åka till bussen så hade jag inte ens en jacka på mig, det var för varmt! Sen när jag stod å vänta på bussen hade jag heller inte någon jacka, solstrålarna värme så skönt. När jag väl satt på bussen så mötes jag av en välbekant doft, bussen luktade nämligen preciiiis som bussarna gör i Chile. När bussen började rulla så lät motorn på bussen preciiis som på de flesta bussar i Chile. Jag satt där med en välbekant doft, ett välbekant ljud, solstrålarna mot min ansikte, utan jacka, musik i lurarna & bara njöt! Jag såg inte ens att snön låg i stora drivor utanför. Tänk om varje morgon kunde vara som den här?

Känner du olika dofter ibland som påminner dig om en annan plats?
Publicerat: 2010-03-05 @ 17:41:17


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0