Potatissallad & saftigt grillat kött

Hej!

Igår hade jag lite mer ork än vad jag har haft idag. Jag orkade bla. göra middag till familjen. Jag gjorde min potatissallad m. grillat kött till.

Om ni vill göra min goda och fräscha potatissallad så behöver ni följande:
· Färskpotatis (går såklart m. vanlig potatis också, men jag föredrar färskpotatis)
· Röda äpplen
· Äkta majonnäs
· Turkisk yoghurt
· Kapris
· Svartpeppar
· Salt
· Hackad persilja

Koka potatisen. Den får dock inte bli överkokt. När potatisen har kallnat så skär du dem och äpplena i bitar och lägg i en skål. Lägg i majonnäs, turkisk yoghurt & kaprisen (ha inte med spadet) och rör runt. Lägg sedan i salt, svartpeppar och den hackade persiljan och rör om. Toppa sedan med hackad persilja. Hur mycket du ska ha av ingredienserna är en smaksak och beror såklart på hur många ni är. Låt potatissalladen stå kallt innan den serveras!

Köttet jag använde mig utav var en nötbog som jag skar upp i fina senfria bitar. Jag smaksatte köttet med salt, svartpeppar, rikligt med pressad vitlök och lite olivolja. Låt köttet dra lite innan du lägger det på grillen.
Lycka till! ♥

Publicerat: 2010-05-23 @ 21:20:25


2 kommentarer
Postat av: minna

marinerat kött är jättegott! säger jag som är vegetarian.

2010-05-26 - 12:28:22 | URL: http://minnah.webblogg.se/
Postat av: svar till minna:

ha ha ! ja du e rolig du ;p

2010-05-27 - 08:49:05 |

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0